torsdag 18 september 2008

utomhusblogg!



Jaha då ska vi se vad som hänt idag då. Dagen visade sig sluta hyfsat händelserikt ;)

Började dagen i lugn takt, tog min tid på det mesta och softade.



Jag busade och stojade med Alex massvis och lärde honom göra Evil Eyes (checka länken så förstår ni vart inspirationen kom ifrån) och här är en del av resultaten:













T kom runt tre o skulle passa Alex så att jag kunde få plugga ifred.


Jag hade redan gett upp eftersom det har varit sånt slit med att bara få tag på all kurslitteratur, jag har mailat, ringt o lämnat meddelanden utan ngt resultat. Dålig stil tycker jag.


Men hur som helst så cyklade jag bort till Espresso House, satte mig lugn o ro och pelade fram datorn, ställde min ChaiLatte och baguette och började att ögna igenom all material jag hade att gå på.


Jag åt under tiden som jag satt med näsan i datan och plötsligt fick en AHA-upplevelse och skulle nog gott kunnat skrika "Eureka!" utan skam..


Det jag däremot gjorde, fylld av skam istället, var att slinta med gaffeln och ha ner min tallrik flat ass on the floor!!

Jag blev rosenröd om kinderna och skämdes som ett djur.


Men lika glad för det var jag minutrarna efteråt för jag hade iaf hittat en lösning, thank God!


Men sp strax efter lösningen var hittad och jag skulle just skrida till verket så kom dem... MAMMORNA INVADERADE!!

De kommer i flock har jag lärt mig nu... och dem ammar öppet... och pratar gullinuttiputtigt med sina barn konstant...


Orka..


Jag satte radion i öronen på högsta volym för att dränka babyskriken som kom med jämna mellanrum... utan vidare resultat.


Jag var iaf nöjd med att ha hittat en lösning men hamnade snabbt ut på nätet och msn istället och spanade lite.


Just som jag funderade på att avsluta mina msn-samtal och faktiskt göra ngt vettigt så hör jag en av mammorna fnissa avsevärt högt.


Jag tittar nyfiket upp och ser en mans ryggtavla.

Jag hajar snabbt och skrattar till själv halvhögt.


Mannen är klädd i ngn sorts röd-vit-rutig jacka, boots, en rejäl vit cowboyhatt och så vänder han sig i profil... då får jag syn på ett par rosa papegoj-öronhängen (ja ni läste rätt) och jag hoppar nästan till.


För vem är det som stiger in på cafeét om inte självaste PETER SIEPEN! haha!


Jag fullkomligt gapar av förvåning medans hans blick fäster på oss mammor (nej Alex var inte med men jag är ju trots allt mamma) och undrar om vi är normala, men det skiter vi fullständigt i och brister alla ut i gapflabb över denna fjöriga man som en av mammorna så fint uttryckte det, intill honom!!


Haha!

ja det livade upp min dag finfint!


Han satt på caféet länge och väl ska tilläggas och det gjorde jag med.


Jag njöt av egentiden och satte mig slutligen på uteserveringen, intill Peter såklart och funderade skarpt på att fråga vart han köpt öronhängena haha!

Satt med cigg, kaffe och laptopen i en skön frostig solnedgång, kan det bli bättre liksom :)





Till slut cyklade jag hem med stelfrusna fingrar och musik i öronen :)


Nöjd vill jag visst beskriva det som.


Fick dessutom rapporterat av Johan att Peter Siepen åt på en restaurang i Pålsjö med, med samma blonda tjej för den delen :P
Så efter en "avsnoppning" av en tjugoårig besserwisser är min dag komplett!
Peace!

Inga kommentarer: