fredag 12 september 2008

Solum

Hej alla gamla o nya läsare!
Ni är varmt välkomna till min nya blogg!
Nu undrar ni kanske varför jag bytte till blogspot, ja det är så enkelt som Nina skrev: det var dags för något nytt!
En annan anledning är också den att jag länge klurat på att ändra mitt efternamn.

För er som inte känner till bakgrundshistorien så kommer den här i kortfattad version:
Som barn har jag alltid behållt det enda jag hade kvar från min far, nämligen hans efternamn.
Jag bar hans familjenamn med stolthet i bröstet och trodde mig själv kunna tillföra en gnutta ära och framgång till släktnamnet och fortsatte behålla det.

När jag senare i vuxen ålder fick slutligen träffa min far och lära känna honom fick jag inget vidare bra intryck i slutändan men tänkte att jag var ju lyckligt förlovad till T så hans efternamn var det ju bara en tidsfråga innan jag skulle bära istället.

Men så blev inte fallet, så idag sitter jag allt som oftast och funderar på att ändra mitt släktnamn till ngt alldeles nytt och ofläckat.
Till något som betyder starkt för mig och som mina barn och barnbarnsbarn skall ärva.

Och så blev det ngt så logiskt som "Solum" - det är latin för att bygga en grund.
Så om inte patentverket kommer med några särskilda invändningar inom det närmsta så får ni allt ta och försöka lägga namnet på minnet ;)

För övrigt är jag ju fortfarande ny på det här med blogspot, vem vet jag kanske rent av ger upp och hamnar på blogg.se igen i ren förtvivlan över alla HTML-koder :P
Men en sak är säker - snuskbloggen skall förbli vid liv och definitivt uppdateras snart ;)

Och för er som vill ha tillgång till tidigare inlägg så hänvisar jag till:
www.almakakasi.blogg.se

Ha en skön dag gott folk!
Peace

Inga kommentarer: