lördag 13 september 2008

tidsfördriv

jahapp, fann en lista på Sofis blogg och tänkte att det var himla länge sen plus att jag har aptråkigt just nu så what the hey.
Den som pallar läsa hela listan impar mig haha!

Ok, here it goes:
  1. Nämn något som gjorde dig glad igår: Att jag bröt godispakten haha!
  2. Vad gjorde du kl 8 i morse? Sov
  3. Vad gjorde du för 15 minuter sedan? Fixade till mitt internet, helt själv, utan en karlakarl!
  4. Det sista du sa högt? Sa hejdå till Mr.B i tele
  5. Vad har du druckit idag? vatten, kaffe och saft
  6. Vad var det senaste du åt? ett äpple
  7. Vad var det senaste du köpte? hum, det måste varit kläder på Gina Tricot för ett par dagar sen
  8. Vad är det för färg på din ytterdörr? Den är i trä, bara lackad
  9. Vad är det för väder hos dig just nu? Det är nattsvart, kyligt och fullmåne.
  10. Godaste glass-smaken? Vanilj
  11. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Delvis ja och delvis nej, det där med definieringen av kärlek är svårt.
  12. Sover du tungt? Nej, himla lättväckt men somnar om på nolltid. I vissa fall om jag är riktigt trött dock så kan jag somna intill dundrande högtalare om så krävs.
  13. Drömmer du mycket? Japp
  14. Mardrömmar? Det händer
  15. Vilket ämne är roligast i skolan? Psykologi, utan tvekan.
  16. Trivs du med ditt jobb? Trivs väldigt fint faktiskt!
  17. Favoritklädsel? Läder, läder och åter läder :)
  18. Favoritlåt just nu? "The heart asks for pleasure first" av Mikael Neuman
  19. Vad ser du om du tittar åt höger? Månen
  20. Vad gör dig glad just nu? Att jag känner att detta blir en bra kväll.
  21. Vad ska du göra härnäst? Ingen aning, bingen förmodligen
  22. Höger- eller vänsterhänt: Både och faktiskt.
  23. Humör just nu: På gott humör, men ont i kroppen.
  24. Favoritgodis: frukt frukt fruuuukt
  25. Kläder just nu: Svarta mysbyxor, barfota och en t-shirt.
  26. Musik just nu: Mikael Neumans "The heart asks for pleasure first"
  27. Sommarplaner: Förhoppningsvis åker jag, mormor och Alex till Skottland nästa år.
  28. Hur många kuddar sover du med: Oj, hum... jag har två vanliga kuddar (dem använder jag inte), en stor rejäl kudde (andänvder inte den heller) och slutligen en mycket avlång kudde och den är det enda jag använder. Den löper från huvudet, mellan knäna och ända ner mellan fötterna.
  29. Spelar du nåt instrument: Piano och gitarr, sjukt sugen på att lära mig fiol eller cello. Dyrt? javisst...
  30. Morgon- eller nattmänniska:Både och faktiskt.
  31. Vilka är viktigast för dig: Alexander, min mormor och alla mina vänner såklart.
  32. Bio eller promenad: Promenaaad! lätt!
  33. Är du kittlig: Beror nog på hur övertrött jag är, annars nej, bara på smalbenen (ja du läste rätt).
  34. Snarkar du: Bara när jag är hög-gravid.
  35. Stjärntecken: Tvilling
  36. Äckligaste insekten:Kvittar, dem är rätt äckliga allihop.
  37. Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Flyga! Lätt!
  38. Vad vill du jobba som? Vill jobba på barn-och ungdomspsyk. Eller familjerådgivare.
  39. Stökigt eller välstädat? Jag gillar inte ordet välstädat det låter allt för kliniskt rent, men inget stök hemma, annars bryr jag mig inte :)
  40. Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump? Ja, särskilt efter att ha frågat E om hur dt var att hoppa.
  41. Gillar du att sjunga? Ja, sjunger varje dag i stort sett, stackars Alex som får lyssna haha!
  42. Anser du att du är stark? Tja, är nog starkare än töserna tror jag. Jag är nog betydligt starkare i rätt situation och tillfälle...
  43. Vad gör du om du får hicka? Sväljer så mycket luft jag bara kan, DET HJÄLPER!
  44. Vad längtar du mest efter just nu? Jag låter det vara osagt... Nej det gör jag inte - KÄÄÄÄRLEK..! och tillit. Och trygghet.

Nej sov sött gott folk!

Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

ahh äntligen kan man kommentera ;-)
hoppas allt är ok gumman puss!